O scrisoare, pardon, afacere pierdută.
Greşit, jupânule, e reinventată – online!
„Căldură mare, mon cher!”
Păi bine, bine, dar magazinul tău ce e…centru spa, oază de relaxare, loc de testat aerul condiţionat pe gratis?
Da, ştim cât este de stresant şi de frustrant să vezi cum zeci şi zeci de oameni se perindă prin magazin fără nicio intenţie cât de mică de a cumpăra ceva. Nici ochii nu şi-i clătesc, doar îşi vântură pălăria de paie şi cască gura pe pereţi doar cât să se răcorească şi să prindă suficient curaj (până ajung la următorul magazin cu aer condiţionat) s-o înfrunte pe coana caniculă încă o dată.
„Așa este? Așa este. Carevasăzică am dreptate… este? Este.” cum ar zice acelaşi Caragiale.
Cum ştim că uneori se moare cu dreptatea în mână, îţi propunem o soluţie care să îţi salveze afacerea de la pieire şi să te scape şi de „vizite” care nu reprezintă un potenţial real în materie de clienţi pentru afacerea ta.
Iar soluţia se numeşte: magazin online.
De ce să-ţi deschizi un magazin online? Dacă nu te-au convins frustrările menţionate mai sus, poate te ajută avantajele. Astăzi îţi prezentăm 4:
Program non-stop, 24 de ore de avantaje pentru business-ul tău
Cum mai bine de atât să simtă clienţii tăi că tu eşti acolo pentru ei tot timpul, dacă nu fiind efectiv acolo…tot timpul? Un magazin online se traduce în disponibilitate non-stop pentru clienţii tăi; şi unii dintre ei poate chiar au chef să facă cumpărături noaptea, când e mai răcoare. Şi nici nu trebuie să se grăbească, că nu-i dă nimeni afară şi nici nu-i atenţionează vreo doamnă amabilă că se apropie ora închiderii. Visul oricărei nopţi furtunoase de vară, ce să mai – să te gândeşti şi să te răzgândeşti de câte ori vrei fără să iriţi pe nimeni, să „probezi” în voie, fără să transpiri, fără să îţi bată obrazul încă cinci persoane care îşi aşteaptă rândul la cabina de probă, fără vânzătoarea care stă tot timpul cu ochii pe tine. Îţi spunem noi, un magazin online e un magazin pe placul clienţilor, fără doar şi poate!
Costuri mai mici pentru tine
Bineînţeles ca va fi şi pe placul tău. De unde ştim asta? Pentru că suntem siguri că îţi plac costurile reduse. Gândeşte-te: vei avea un magazin deschis non-stop, fără să fii nevoit să angajezi oameni în trei schimburi. Ce înseamnă asta? Costuri mai mici. Mai gândeşte-te la ceva: costuri operaţionale, adică cheltuielile cu angajaţii, utilităţile, chiria pentru spaţiu…toate muuult mai mici. Ok, nici magazinul online nu e gratis şi trebuie şi el „găzduit” undeva, dar costurile, Bibicule, costurile sunt aproape inexistente prin comparaţie.
Mai mulţi clienţi
Normal că potenţialul de a avea mult mai mulţi clienţi creşte, căci atunci când ai un magazin online eşti peste tot, nu mai eşti limitat la o piaţă locală. Te adresezi unui public mai larg, deci din start numărul potenţialilor clienţi este semnificativ mai mare. Ca să îi şi păstrezi, însă, ţine de tine. De exemplu, ajută un sistem de plăţi bine pus la punct şi generos din punct de vedere al opţiunilor, care să simplifice cât mai mult procesul de achiziţie pentru utilizatori. Şi desigur, amintim şi promovarea online, despre care îţi vom povesti la punctul următor – adică motivul cu numărul 4 pentru care deschiderea unui magazin online poate fi o soluţie profitabilă şi pentru afacerea ta.
Clienţi care chiar cumpără
Simpla prezenţă în online nu este întotdeauna suficientă; adică simpla deschidere a unui magazin online nu îţi garantează şi vizitele potenţialilor clienţi. Iar fără clienţi şi viaţa şi magazinul…e pustiu; la fel şi buzunarul tău. Cum atragi clienţi, dar mai ales cum atragi clienţii potriviţi în magazinul tău online? Prin vizibilitate, prin campanii de marketing eficiente şi anunţuri ce vor ajunge la publicul tău ţintă, adică doar la clienţii pe care tu ţi-i doreşti. Astfel, magazinul tău va căpăta vizibilitate – un fel de vad în online cum ar veni – şi aşa vei fi sigur că cei care îți calcă pragul, virtual desigur, sunt cei cu adevărat interesați de produsele sau serviciile tale; și asta pentru că vorbim despre o promovare targetată – prin Google Ads sau Facebook Ads de pildă – doar către cei cărora dorești tu să te adresezi.
Trendul în ceea ce priveşte comerţul online, mai ales după experienţa anului 2020, este în mod evident unul ascendent. Aşa cum ar putea fi şi trendul succesului pentru business-ul tău. Hai, ne vedem în online! Parol!