„O afacere fără publicitate este asemeni unui curtezan, care încearcă să cucerească o femeie făcându-i cu ochiul pe întuneric.” Steuart Henderson Britt
Ia spune, afacerea ta știe cum să…facă cu ochiul ca să cucerească sau bâjbâie prin beznă? Și-apoi, dacă reușește să cucerească, oare cucerește pe cine trebuie? Căci da, este important să faci cu ochiul când sunt toate luminile aprinse, dar este esențial să faci cu ochiul unei persoane cu care să ai și șanse să-ți petreci mai mult decât o noapte – că doar ești business serios. Eh, și ajungem la clasica întrebare…de unde știm că e „the one?” După cum probabil intuiești deja, astăzi ne propunem să-ți vorbim despre relații de business serioase & sănătoase, despre importanța marketing-ului în viața afacerii tale, dar și despre câteva variante de promovare online, ce pot funcționa cu succes și pentru business-ul tău.
De ce are nevoie afacerea ta de marketing și în mod specific de marketing online?
Să o luăm cu începutul:
Vrei un business care să crească? Trebuie să vinzi!
Ce înseamnă marketing? Păi dacă ne gândim că derivă din „to market” care se traduce prin „a vinde”, „a face târguieli” sau „a lansa pe piață” e lesne de tras concluzia că marketing-ul nu este altceva decât un set de instrumente menite să promoveze produse sau servicii, cu scopul de a le vinde sau mai poetic spus, „știința și arta de a convinge clienții să cumpere”. Desigur, acesta este scopul principal, dar marketing-ul nu se rezumă la asta, mai implică și cercetarea pieței sau comunicarea cu clienții.
De ce marketing online? Pentru că trăim în era internetului. Și în cazul în care nu voiai să accepți acest lucru, credem că pandemia prin care tocmai ce-am trecut (și trecem încă) ți-a demonstrat că internetul și vânzările online sunt viitorul.
Revenind la un limbaj ceva mai optimist, concluzia sună cam așa: fără marketing online, curtezanul (adică afacerea ta) are toate șansele să facă cu ochiul până face cârcei, căci lumina nu se va aprinde prea curând și nici soarele nu va răsări pe strada lui; așa că în asemenea întuneric de să-l tai cu cuțitul nu alta, domnițele nici nu vor afla de existența lui, cu atât mai puțin vor fi dispuse să-i răspundă avansurilor, fie ele discrete și de bun gust, că deh, n-au nici ele super puteri să vadă prin bezna deasă.
Cum îți sprijină marketing-ul online afacerea?
- Ți-o transformă într-o afacere vizibilă – și nu doar pe piața locală; activarea unei campanii de marketing online poate atrage după sine creșterea traficului pe site-ul tău; adică, dacă ai un magazin online, de exemplu, vei avea vad în online. Sau, altfel spus, domnițele (și nu unele oarecare, ci fix acelea care îți sunt ție pe plac – căci vorbim de marketing targetat) vor roi în număr mare pe la „ușa” magazinului tău. Și știi care-i partea și mai frumoasă? Că în contextul nostru este permis și perfect în regulă ca în final să fie cât mai multe cele care îți deschid ușa, căci în afaceri, „aleasa” are valențe de plural.
- Marketing-ul online te ajută să comunici mai ușor cu potențialii clienți – pentru că da, orice relație pe care ți-o dorești serioasă implică comunicare. Și desigur încredere, pe care o câștigi treptat prin campanii de marketing în care comunici sincer, prin conținut valoros, de calitate și în concordanță cu nevoile și dorințele celuilalt (în cazul nostru, clientul) – constant!
- Afacerea ta va înregistra mai multe vânzări – păi da, atunci când știi cum să-ți pui în evidență atuurile și realizezi că a face cu ochiul e o artă și nu un simplu gest prin care-ți apropii pleoapele, vei afla ce înseamnă succesul…în afaceri, la ce te-ai gândit? Prin promovarea afacerii în mediul online te vei adresa unui public mult mai generos, ceea ce înseamnă că poți să vinzi mai mult. Iar o campanie de marketing online ca la carte, personalizată pentru afacerea ta, îi va permite audienței tale să te găsească rapid și ușor, iar ție să obții rezultate măsurabile.
Cum te promovezi în online?
Ce faci atunci când îți cauți jumătatea? Mergi la întâlniri și observi – cine îți place, cine te face să zâmbești, cine te completează și cu cine ai lucruri în comun. Pe scurt, ce trebuie să faci este să testezi și să afli ce campanii de marketing online ți se potrivesc. Opțiuni sunt destule și funcționează: poți opta pentru campanii Google Ads de tip Search sau Display, reclame video pe YouTube ori afișări pe Gmail, dar te poți orienta și spre campanii Facebook Ads – de awareness, de considerare sau de conversii/vânzare.
O idee bună ar fi să consulți și un specialist în domeniu, pentru ca alegerea ta să fie una informată, iar bugetul pe care-l investești să se transforme nu în pierdere, ci în rezultate pe care le poți măsura, așa cum este firesc să se întâmple atunci când faci marketing online și-l faci bine.
Revenind la relații, concluzionăm astfel: marketing-ul online este capabil să construiască și să mențină o relație între afacerea ta și cei cărora te adresezi, te ajută să atragi mai mulți clienți, să-i fidelizezi, dar și să construiești, să menții sau să îmbunătățești reputația business-ului tău. Este un real sprijin și în ceea ce privește informarea publicului tău și desigur, în creșterea vânzărilor.
Hai, a venit și timpul business-ului tău să cucerească lumea afacerilor. Intră chiar astăzi în jocul seducției și cucerește-ți publicul țintă prin campanii de marketing online performante!