Una dintre cele mai bune vești pe care gigantul Google ni le-a oferit în 2019 a fost legată de mult-așteptata lansare a Google Shopping Ads și în România. Vei mai recunoaște acest serviciu și sub numele de Anunțuri pentru cumpărături Google sau Cumpărături cu informații despre produs: oricum i s-ar spune, însă, tool-ul e unul dintre cele mai performante pentru a-ți face produsele sau afacerea mai vizibile în colorata și dinamica lume online.
Avantajând mai ales site-urile de ecommerce, dar fiind în egală măsură relevant și pentru prestatorii de servicii, Google Shopping Ads este o facilitate pe care ar trebui să o folosești cât mai curând, dacă nu o faci deja.
Noi îți povestim mai jos despre acest serviciu: ce este Google Shopping Ads, cărui tip de produse i se adresează, care sunt avantajele sale, cum să setezi o campanie și de ce strategii să ții cont pentru reușită.
Ce sunt campaniile Google Shopping Ads?
Deschide bara de căutare Google și tastează la întâmplare un anumit produs sau serviciu. Fie că este vorba despre „rochii ușoare de vară” sau „teniși pentru bărbați”, primele rezultate vor fi reclame cu format vizual care te îndrumă către produsul dorit specificând informații precum titlul produsului, numele site-ului, prețul, brand-ul, dar și detalii adiționale precum review-uri, politica de transport sau diverse promoții.
Practic, aceasta este definiția Google Shopping Ads. Campaniile ce listează produse sau servicii ce se doresc a fi vândute sunt activate prin platforma Google Merchant Center și pot apărea în secțiunea de Cumpărături din căutarea Google (în anumite țări), imediat sub bara de search și deasupra anunțurilor text sau a celor rezultate din organic, pe site-urile partenerilor Google (dacă ai selectat această opțiune) sau în rețeaua display Google, ce include Youtube, Gmail și Google Discover.
Ce mai e de adăugat? Google Shopping Ads nu folosește cuvinte cheie, ci informații despre produse pe care le vei completa în câmpurile aferente din Merchant Center, și se bazează pe un format vizual, respectiv pe afișarea unei fotografii, spre deosebire de anunțurile tip text.
Ce produse poți promova prin Shopping Ads?
Aici, răspunsul este extrem de generos. Orice produs sau serviciu pe care îl poți vinde va putea fi promovat prin intermediul Shopping Ads, cu o singură condiție, aceea de a respecta criteriile Google.
În practică, deși există numeroase tipuri de servicii ce pot dobândi o vizibilitate mai bună prin anunțurile pentru cumpărături Google (domeniile hoteliere, călătoriile, educația sau închirierile sunt favorizate), site-urile de e-commerce sunt cel mai bine reprezentate de către Google Shopping Ads.
De ce este Shopping Ads mai eficient decât alte campanii Google?
Din punct de vedere al avantajelor enumerate la adresa Shopping Ads, Google nu s-a ferit încă de la lansare să facă promisiuni mărețe, iar partea și mai frumoasă este că acestea s-au fructificat și în realitate. Nu degeaba tot mai multe branduri aleg să rezerve o parte însemnată a bugetelor de promovare pentru acest serviciu: avantajele sunt multe și nebănuite.
În primul rând, Google Shopping Ads presupune o capacitate ridicată de a atrage atenția și de a ieși în evidență cu produsul tău. Nu numai că rezultatele apar primele în căutare, dar anunțurile sunt însoțite și de o imagine, despre care știm cât este de tentantă.
De partea cealaltă, anunțurile Google pentru cumpărături presupun și avantajul de a aduce clienți mult mai relevanți. Astfel, publicul interesat va ști deja prețul, brandul și își va clăti ochii cu imaginea produsului; odată ce va da click, posibilitatea achiziției va fi mult mai mare.
Google atrage de asemenea atenția asupra gestionării mult mai simple a Shopping Ads, mai ales prin comparație cu celelalte servicii de gen. Bazându-se nu pe cuvinte cheie (deși sunt importante și acestea, așa cum vei vedea mai jos), ci pe informații despre produs, grupurile de produse pentru care vrei să licitezi sunt mult mai ușor de constituit.
Continuăm cu un alt atu esențial, cel al prezenței mai extinse. Astfel, poți apărea cu anumite produse sub forma Shopping Ads, dar și a anunțurilor tip text, ce apar simultan, astfel că acoperi mai multe căutări.
Nu în ultimul rând, rata de conversie a Shopping Ads este cu adevărat impresionantă, și aici Google a făcut publice niște numere imbatabile. Astfel, Google Shopping Ads generează rate de conversie cu 26% mai mari, dar și CPC-uri (cost per click) cu 23% mai mici. Deja sună bine, chiar foarte bine.
Cum activezi o campanie de Google Shopping Ads?
Suntem siguri că, după ce ai citit veștile bune de mai sus, semnul de întrebare care se ridică în mod natural în mintea ta este: „și eu când pot începe”. Cât mai repede, te sfătuim noi!
Cum activezi o campanie Google Shopping Ads? Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi!
Începe prin a crea un cont Google Merchant Center, acolo unde vei încărca și feed-ul cu produsele tale. Merchant Center nu are încă o interfață în limba română, așa că va trebui să te bazeze pe cunoștințele tale în idiomul lui Shakespeare.
Iar aici intervine practic unul dintre cei mai importanți pași pentru succesul tău în lumea Shopping Ads: crearea feed-ului de produse sau a inventarului. Acesta va conține informații precum numărul de identificare al produsului, descrierea, codul, codul de bare GTIN, disponibilitatea, starea produsului, link-ul către imagine, categoria și, evident, prețul.
Feed-ul este practic un tip de Excel, așa că poți să folosești un Google spreadsheet sau, în cazul în care ai de introdus feed-uri bogate, cu mii de produse, poți crea propriul software sau poți folosi tool-uri ale terților. Important este însă să fii exact și să verifici la sânge corespondența produselor.
După ce ai setat contul de Google Merchant Center, vei deschide Google Ads. Tot ce trebuie să faci acum este să apeși pe Campanii și să dai clic pe Campanie Nouă (butonul plus). Vei ajunge în câmpul corespondent selectării obiectivelor campaniei (vânzări, dar poți alege și alte opțiuni), urmând ca apoi să stabilești tipul de campanie (cumpărături).
Adaugă contul conectat cu produse de promovat în campanie din Google Merchant Center și țara în care vei vinde produsele. Apasă pe Continuați și vei selecta în continuare setările pentru campanie (numele campaniei, dispozitive, locaţii si limbi, licitarea sumei maxime per clic și bugetul pe care ești disponibil să îl plătești zilnic).
Dai apoi click pe Salvați și gata, ai o campanie Shopping Ads activă, la dispoziția tuturor clienților tăi viitori.
Trucuri pentru reușita campaniilor Google Shopping Ads
Există sfaturi neprețuite de la antreprenorii cutezători care încep să cucerească lumea cu Google Shopping Ads. Însuși marele Google împărtășește trucuri utilizatorilor săi, iar noi le-am adunat pe cele mai importante.
Dacă ești începător, nu te arunca la bugete consistente, fiindcă e recomandat să testezi mai întâi apele.
Pune însă accent pe un feed impecabil, fiindcă aici este cheia succesului. Deși am spus mai sus că Google Shopping Ads nu se bazează pe cuvinte cheie, nu ar strica ca descrierea produselor tale să țină totuși cont de ele. Ia în calcul faptul că utilizatorii ajung la tine tot în urma tastării cuvintelor cheie în bara de search și încearcă să intuiești cât mai bine căutările lor. Combină cuvintele cheie short tail cu cele long tail, consultă și Planificatorul de cuvinte cheie al Google. Nu strică nici să limitezi traficul ce nu îți aduce valoare prin stabilirea cuvintelor cheie negative, care te vor ajuta imens, mai ales atunci când plătești pentru fiecare click.
Nu exagera cu lungimea titlurilor și a descrierilor, însă. Folosește formatul Brand+tip de produs+atribute pentru un titlu corespunzător reglementărilor Google.
Imaginile sunt de asemenea exponențiale, iar aici greșesc mulți inițiatori de campanii Google Shopping Ads. Asigură-te că sunt clare, limpezi, cu un format mai mare de 250*250px, fără logo, iconițe sau text.
Fii atent la calitatea site-ului tău. Google e destul de pretențios din acest punct de vedere, așa că nu ar strica să îți pui site-ul la punct înainte de a investi în Shopping Ads. În concluzie, Google Shopping Ads e cu siguranță un serviciu pentru care fiecare antreprenor ar trebuie să opteze pentru o prezență mai trainică în online. Ține cont că, fiind încă la început, ai spațiu de expansiune și, date fiind provocările vremii, chiar nu îți prisosește așa ceva.